فاصله گیری مناطق آزاد از اهداف اصلی

به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، سعید محمد در نود و یکمین جلسه شورای اداری کیش گفت: دغدغه اصلی مسئولان نظام، فاصله گرفتن مناطق آزاد کشور از اهداف اصلی است و برای برطرف کردن این دغدغه ها، باید نقاط ضعف را برطرف کنیم.

سعید محمد افزود: وضع کیش در شاخصه‌هایی همچون تولید، صادرات، اشتغال، سرمایه گذاری و دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های همسایه مطلوب نیست به همین منظور راهبرد مناطق آزاد کشور در حال تدوین است و در چند ماه آینده به مناطق آزاد کشور ابلاغ می‌شود.

مشاور رئیس جمهور افزود: در راهبرد جدید مناطق آزاد، با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه، برنامه‌ی جدیدی تدوین می‌شود که مدیران هر منطقه باید در همان راستا حرکت کنند و عملکرد هر منطقه نیز ارزیابی خواهد شد.

وی گفت: ظرفیت‌های جدیدی برای کیش در نظر گرفته شده و مشکلات مناطق آزاد از جمله اجرا نشدن قانون اداره مناطق آزاد، معافیت مالیاتی، مشکلات گمرکی و سرمایه گذاری پیگیری خواهد شد.

سعید محمد با اشاره به جلسات متعدد با سرمایه گذاران، بومیان، دانشجویان و سایر اصناف کیش افزود: تبعیض و بی عدالتی، بهداشت و درمان، ضرورت اشتغال بومیان، ساماندهی حمل و نقل، تامین مسکن برای اقشار ضعیف و بومیان، حل مشکلات صیادان، مدارس غیر انتفاعی، صدور مجوز‌ها و مشکلات حقوقی طرح‌های سرمایه گذاری از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات مردم و سرمایه گذاران این منطقه است و برای هر کدام راهکار مناسبی در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با تاکید بر تهیه طرح عدم تعارض منافع اظهار داشت: مسئولان مناطق آزاد باید به سرعت این طرح را تهیه کنند تا جلوی رانت خواری و لابی گری گرفته شود.

حسین زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز گفت: همه‌ی برنامه‌ها و سرمایه گذاری‌ها در مناطق آزاد کشور باید دارای پیوست عدالت اجتماعی و پیوست فرهنگی و اجتماعی باشند زیرا غفلت از این دو مقوله زمینه ساز تبعیض، بی عدالتی، فاصله‌ی میان فقیر و غنی و فاصله‌ی طبقاتی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش با تاکید بر ترسیم نقشه راه جامع برای مناطق آزاد کشور گفت: برای اجرای نقشه راه مناطق آزاد کشور باید از حکمرانان و مجریان متخصص و متعهد استفاده شود.

امام جمعه کیش افزود: استفاده از ظرفیت جامعه محلی، تامین منابع مالی و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی از دیگر ضرورت‌های اجرای نقشه راه مناطق آزاد کشور است.

وی با تاکید بر تامین منابع پایدار برای کیش گفت: همیشه با فروش زمین برای تامین منابع مالی مخالف هستیم و باید از سایر ظرفیت‌ها بخصوص ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی استفاده کنیم.

شیخ یعقوب شمس، امام جمعه اهل سنت کیش هم با بیان اینکه جزیره کیش فرصت و ظرفیت مناسبی برای اقتصاد کشور است گفت: باید مناطق آزاد کشور به مسیر واقعی برگردانده شوند تا رفاه و آسایش ساکنان این مناطق فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از ظرفیت‌های کیش مغفول مانده است گفت: انتخاب مدیران توانمند و دلسوز، استفاده از ظرفیت‌های جامعه محلی، توجه به مناطق همجوار، ثبات مدیریت، شفافیت و اجرای قوانین مناطق آزاد کشور دغدغه‌ی همه ساکنان و سرمایه گذاران کیش است و رشد اقتصادی را به دنبال دارد.

جعفر آهنگران، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش هم با بیان اینکه آینده روشنی در انتظار کیش است گفت: موفقیت‌های امروز، حاصل تلاش و همکاری دستگاه‌های اجرایی است و با حضور سعید محمد در راس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، مناطق آزاد کشور، دوباره رونق خواهند گرفت.

اینها را هم ببینید

تدوین برنامه های راهبردی با هدف رونق گردشگری کیش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید