مینی بار در هتل به چه معناست!

مینی‌بار به اقلام موجود در یخچال کوچکی اطلاق می‌شود که در اتاق هتل وجود دارد؛ در این یخچال انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی نظیر شکلات یا آجیل در دسترس است که میهمانان می توانند هر گاه که دلشان خواست از آنها میل کنند به شرط آنکه هزینه آن را تقبل نمایند.


معمولا در مینی بار اتاق از خوراکی ها و نوشیدنی های معروف با بسته بندی های استاندارد و شیک استفاده می شود تا میهمان ترغیب شود از آن استفاده نماید.


میهمانان باید آگاه باشند که قیمت اقلام مینی بار در هتل معمولا از قیمت بیشتری نسبت به فروشگاه ها و سوپرمارکت های داخل شهر برخوردار است اما بعضی اوقات نیاز به خوردن یا آشامیدن در اتاق آنقدر حیاتی یا جذاب است که به هزینه کردن می ارزد.

گاهی اوقات مشاهده می شود که مینی بار در اتاق به یکی از معضلات میهمان در طول اقامتش بدل می شود. گاهی به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق و درست از طرف هتل و گاهی نیز به دلیل کم لطفی خود میهمان، در زمان تخلیه اتاق و تسویه حساب، میهمانان از مبلغی که بابت استفاده از مینی بار به حسابشان منظور شده و ملزم به پرداخت هستند، ابراز ناراحتی و نارضایتی می کنند.


با ظهور تکنولوژی در صنعت هتلداری، برخی هتل ها این مشکل را با به کارگیری یخچال های هوشمند مینی بار تا حدودی مرتفع کرده اند.
این یخچال های هوشمند از طریق شبکه داخلی به نرم افزار هتل متصل هستند و به محض برداشتن هر کدام از اقلام مینی بار توسط میهمان، هزینه آن با ذکر تاریخ و ساعت مستقیما به حساب میهمان ( Folio ) منظور خواهد شد.


البته توضیحات لازم با ذکر قیمت اقلام، روی درب یخچال ذکر شده است که اطلاعات دقیق را قبل از استفاده در اختیار میهمان قرار می دهد و دیگر جایی برای اعتراض و انکار باقی نمی گذارد.


شاید وقت آن رسیده است که هتل ها زیرساخت های لازم را جهت بهره مندی از تکنولوژی های موجود پیش بینی کنند تا به اینگونه سوء تفاهم ها پایان دهند.

اینها را هم ببینید

لاندری

لاندری یا همان خشکشویی هتل جایی است که در آن ملحفه، روتختی، روبالشتی، پتو، پرده، …

دیدگاهتان را بنویسید