تفاوت سلف سرویس و بوفه در هتل

سلف سرویس”SELF SERVICE”

سلف سرویس ها با ایده پذیرایی سریع و پر سرعت  طراحی و ساخته شده و ارائه خدمات و سرویس پذیرایی در آنها بسیار ساده می باشد به شکلی که معمولا انواع غذا و نوشیدنی درون بن ماری ها در معرض دید میهمان بصورت خطی قرار گرفته است که در ابتدای این خط میهمان ظروف و سرویس مورد نیازش را در اختیار گرفته و سپس در طول خط حرکت می کند و انواع پیش غذا، غذا، دسر و انواع نوشیدنی های مورد نیازش توسط اپراتورکه پشت کانتر قرار گرفته سرو می شود.

نکته قابل توجه در مورد سلف سرویس ها وجود صندوق در انتهای خط پذیرایی می باشد، میهمان پس از انتخاب در انتهای این خط، صورتحساب خود را قبل از صرف غذا پرداخت می نماید.

بوفه”BUFFET”

 از بوفه می توان بعنوان نوع مدرن و مجلل سلف سرویس نام برد. این فضا غالبا در هتلهای مجلل به جهت پذیرایی از میهمانی های بزرگ و ضیافت های خاص مورد استفاده قرار گرفته با این تفاوت که بجای بن ماری، انواع غذا ها در ظروف شیک و مجللی به نام شف اند دیش که بر روی میزهای ویژه ای با تزیینات خاص قرار می گیرد استفاده می شود که پذیرایی و سرو غذا هم توسط خود میهمان انجام می شود، البته شایسته است که در صورت درخواست میهمان خدمات میزبانی نیز ارائه شود.

در این نوع از پذیرایی میهمانان در قبال پرداخت مبلغی مشخص می توانند به دفعات و به هر اندازه که مایل هستند از غذاها و نوشیدنی های روی میز بوفه استفاده نمایند.

اینها را هم ببینید

لاندری

لاندری یا همان خشکشویی هتل جایی است که در آن ملحفه، روتختی، روبالشتی، پتو، پرده، …

دیدگاهتان را بنویسید