بررسی مسائل و مشکلات صنعت گردشگری جزیره کیش

نشست انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با موضوع بررسی مسائل و مشکلات صنعت گردشگری در جزیره کیش؛ برگزار شد. این جلسه با حضور مهندس محسن قریب، دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش؛ احمد کتابفروش،رئیس سندیکای صاحبان صنایع کیش؛ مسیح اله صفا، رئیس جامعه هتلداران کیش؛ رحمان سادات نجفی، مدیر عامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش؛  قاسم نرگسی؛ مدیرعامل جامعه کلوپ های غواصی و تفریحات دریایی کیش، اله یار درسخوان؛ مدیرعامل جامعه مراکز پذیرایی کیش و مصطفی ابراهیمی؛ علی صدوق؛ نصراله حاتمی؛  وحید صباغیان از اعضای هیئت امناء این انجمن برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست ضمن تشریح مشکلات جاری در بخش های مختلف صنعت گردشگری جزیره کیش خواستار برگزاری جلسه ای با حضور دکتر مظفری؛ مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و رسیدن به یک راه حل برای عبور از بحران کنونی شدند.

مسیح اله صفا:
افزایش ورود گردشگران لزوما به معنای رونق هتل های جزیره کیش نیست

در ادامه این نشست مسیح اله صفا؛ مدیرعامل جامعه هتلداران کیش گفت: به استناد گزارش سازمان منطقه آزاد کیش ، در شهریور امسال نسبت به شهریور سال ۱۳۹۸ شاخص ورود گردشگر به جزیره کیش افزایش ۹ درصدی را نشان می‌دهد ؛ اما باید به این نکته هم توجه کرد که اکثر این عزیزان ، خانه دومی هستند ؛ به بازارها می روند ؛ به رستوران ها می روند و ممکن است از کلوپ ها استفاده کنند ؛ اما مخاطبان خدمات، اعضای شریف ما در جامعه هتلداران نیستند  . به بیان دیگر ، این افزایش 9 درصدی تاثیر محسوسی  بر رونق کسب  و کار هتلداران نداشتند . باید در نظر داشت افزایش ورود گردشگران یا به اصطلاح شلوغ شدن جزیره کیش ، لزوما به معنای رونق و شلوغی هتل ها نیز هتل های جزیره کیش نیست . کما اینکه در شهریور امسال صحت این گفته بنده به خوبی ثابت شد . وضعیت هتل ها امروز در کیش مساعد نیست و با وجودی که به هتل‌ها گفته شده بود چنانچه در دوران کرونا پرسنل خود را حفظ نموده ، کسی را اخراج نکنند و حقوق آنها را به موقع پرداخت کنند ؛ از  تسهیلات و  امتیازات ویژه بهره مند خواهند بود ؛ اما در عمل و با وجود انجام تمام تعهدات قانونی ( و حتی فراتر از آن )  متاسفانه هیچ امتیازی از جمله معافیت در پرداخت اجاره بها و … شامل حال هتل های جزیره کیش نشد . من نیز به نمایندگی از جامعه هتلداران کیش با برگزاری یک جلسه عاجل و فوری با جناب آقای دکتر مظفری و انتقال مسائل و مشکلات همه صنوف به ایشان کاملا موافقم .

نصراله حاتمی:
سازمان دوشادوش بخش خصوصی اوضاع را مدیریت کند

در ادامه جلسه نصراله حاتمی؛ عضو انجمن سرمایه گذاران و کارافرینان کیش اظهار داشت : امروزنیاز است سازمان دوشادوش بخش خصوصی تمام هم و غم خود را به مدیریت اثرات زیانبار این بیماری اختصاص دهد . هتلهای جزیره کیش نیز در کنار مابقی صنوف بخش خصوصی بسیار متضرر شدند و نیاز مبرم و فوری به انتقال مشکلات بخش خصوصی به مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود . من نیز با پیشنهاد دیگر اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کاملا موافقم و می‌بایست با برگزاری یک جلسه فوری با جناب آقای مظفری مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش و تنی چند از اعضای محترم هیئت مدیره سازمان به طرح مسائل و مشکلات بخش خصوصی بپردازیم و این عزیزان را از عمق فاجعه ای که در حال رخ دادن است به خوبی آگاه کنیم . کلوپ های دریایی جزیره کیش ، مایه  نشاط و انبساط خاطر جزیره هستند و می بایست به طور کامل و تمام قد مورد حمایت سازمان منطقه آزاد کیش قرار گیرند.

مهندس محسن قریب:
رونق نسبی سفر خسارت های وارده به صنعت گردشگری را جبران نمی کند.

رحمان سادات نجفی:
اخذ تصمیمات شجاعانه برای عبور از بحران ضروری است.

اله یار درسخوان:
در کنار مطرح کردن مشکلات راه حل داریم.

علی صدوق:
مشکلات بخش خصوصی در جلسه ای با مدیران سازمان مطرح شود.

قاسم نرگسی:
با ادامه این روند؛ بیم تعطیلی برخی از کلوپ داران می رود.

وحید صباغیان:
دستورات مدیر عامل سازمان تا رسیدن به نتیجه نهایی به درستی اجراء نمی شود.

مصطفی ابراهیمی:
گزارشی از مشکلات جاری جزیره تهیه و به مدیرعامل سازمان انتقال یابد.

اینها را هم ببینید

تدوین برنامه های راهبردی با هدف رونق گردشگری کیش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید