لباس کارکنان هتل

ارزش و حیثیت یک هتل نیز همانگونه که به وضع ظاهر و نمای ساختمان آن هتل و همچنین طرز برخورد اولیه کارکنان با مسافر بستگی دارد به همان نسبت با نوع لباس پوشیدن و وضع ظاهری کارکنان ارتباط دارد.

بنابراین باید سعی شود که کارکنان هتل لباس مرتب و ظاهری آراسته و خوشایند داشته باشند زیرا در انتظار مسافران و میهمانان وضع ظاهر و طرز لباس پوشیدن تمیز و مرتب بودن پرسنل بیشتر جلب توجه می کند و حتی در روحیه خود کارکنان هتل موثر است و سعی میکنند همواره خود را فعال و جدی و کوشا و آماده خدمت نشان دهند.

در اینجا مسئله نوع و فرم و رنگ لباس پرسنل هتل مطرح می شود تا وجه تمایزی بین مسافران و پرسنل وجود داشته باشد یعنی مامورین و خدمه هتل با داشتن لباس اونیفرم مخصوص مشخص و شناخته شوند.

در هر هتل به نسبت درجه، کوچک و بزرگی و بنا به سلیقه مدیر هتل یا رئیس خانه داری و یا بنا به رسم و سلیقه شهر و کشور اونیفرم مخصوص برای کارکنان هتل تهیه می شود.

البته هیچگاه لباس کارکنان هتل ها شبیه به هم نیست حتی هتل های تراز اول یک کشور هم لباس کارکنان خود را نظیر هم و متحد الشکل تهیه نمی کنند و دو هتل لوکس را در یک شهر سراغ نداریم که لباس کارکنان آن یکی باشد.

ممکن است کلاه مقسم یا کارکنان آشپزخانه یک هتل بلند و پرچین باشد و کلاه کارکنان آشپزخانه و مقسم هتل دیگر کوتاه و ساده تر البته معمولا از کلاه بلند و سفید استفاده می کنند.

برای انتخاب لباس و کلاه کارکنان هتل بدیهی است که مسئولان هتلها میتوانند به سلیقه ی خود تغییراتی در آن بدهند و یا مدل و رنگ آنرا به میل خود انتخاب نماید توضیح این نکته بی مورد نیست که معمولا برای لباس کارکنان آشپز خانه و مقسم از رنگ سفید استفاده می شود.

با تمام نکاتی که ذکر آن گذشت علاوه برذوق وسلیقه مدیران مسئولان هتل و رنگ و فرمهای رایج و مرسوم و متداول لباس کارکنان هتل باید مشخصات کلی زیر را داشته باشد.

  1. شیک باشد.                                                                
  1. تمیز باشد.                                                                
  1. راحت باشد.                                                              
  1. مرتب باشد.
  1. پارچه آن از جنسی انتخاب شود که با دوام باشد.
  1. جنس لباس طوری باشد که شستشوی آن به آسانی انجام شود.        
  1. به مناسبت فصل, نوع پارچه نازک و ضخیم باشد.                    
  1. رنگ پارچه لباسها شاد و روشن باشد.                                  
  1. برای هریک از کارکنان هتل باید چند دست اونیفرم تهیه شود تا موقع شستشو بدون اونیفرم نباشد.
  1. کفشهای کارکنان از توع بی صدا انتخاب شود تا در موقع راه رفتن ایجاد سر و صدا نکند.

لازم به توضیح است که کت و شلوار گارسنها باید بدون جیب باشد تا چیزهای زیادی پرنکنند.البته از نظر ظاهر جیب دار دیده میشود ولی سرجیبها دوخته شده است ونمای جیب معلوم میشود.فقط پشت شلوار گارسنها یک جیب داشته باشد .

اینها را هم ببینید

لاندری

لاندری یا همان خشکشویی هتل جایی است که در آن ملحفه، روتختی، روبالشتی، پتو، پرده، …

دیدگاهتان را بنویسید